Morgen, vrijdag 22 april, opent Anne Feddema, begeleidt door muziek van Dat Schilt de bijzondere tentoonstelling: Willemskade, het heden heeft een verleden. De tentoonstelling wordt gehouden aan boord van Stanfries X. Liefst 21 kunstenaars verbeelden de Leeuwarder Museumhaven.

De kunstenaars: Christiaan Afman, Margreet Boonstra, Erik Bootsma, Harke Broersma, Monique Buising, Henk Dillerop, Douwe Idema, Bert Maijer, Erwin Plaisir, Jacolien Popken, Jelle Schotanus, Eddy Sikma, Ber Stekenelburg, Walter Stoelwinder, Marten Teakema, Jogchem Veenstra, Gusta Vet, Ali Visser, John van der Wal, Melda Wibawa en Erik Zwezerijnen.

Openingstijden: Stanfries X is voor deze bijzondere tentoonstelling geopend voor publiek op 23, 24 en 30 april en op 1,7,8,14 en 21 mei van 13.00 tot 16.30 uur. Ligplaats Stanfries X: naast de VVV / Achmeatoren.

Organisatie: Stichting Museumhaven Leeuwarden in samenwerking met galerie Van Henken (Westerkade 7).