Stanfries X

Stanfries X van Museumhaven Leeuwarden in het zonnetje, veilig aan de Westerkade

Stanfries X ligt weer veilig en wel afgemeerd aan de Westerkade en daar zal het vlaggenschip van Museumhaven Leeuwarden voorlopig blijven liggen. Na het vervelende voorval van afgelopen zondag, is de rust weergekeerd.

Afgelopen zondag na het incident heeft het bestuur van Museumhaven Leeuwarden uiteraard aangifte gedaan, maar de politie wil, zo heeft zij laten weten, vooralsnog geen nader onderzoek doen naar de daders die Stanfries X losgooiden van de kade. Het bestuur beraadt zich nader, maar heeft geen begrip voor het besluit, te meer daar het in haar ogen een levensgevaarlijke situatie met grote schades had kunnen opleveren.

Voorlopig blijft Stanfries X afgemeerd aan de Westerkade tot duidelijk is wanneer het defect aan de motorinrichting kan worden verholpen. Uiteraard gaan alle activiteiten de komende tijd aan boord gewoon door. Vragen? Bel of mail!