’t Brughuisje op de Wirdumerpoortsbrug of Beursbrug blijft in elk geval tot 1 april 2016 volledig beschikbaar voor kunst en cultuur. Dat heuglijke nieuws kunnen we melden na positief overleg met de gemeente Leeuwarden. Het brugwachtershuisje behoudt natuurlijk zijn oorspronkelijke functie voor de scheepvaart en is darnaast komend jaar beschikbaar voor kunstexposities en niet- commerciële, culturele uitingen. Bootverhuurder Greenjoy die afgelopen seizoen (april- oktober) ook gebruik maakte van ’t Brughuisje zal dat komend seizoen niet meer doen; zodoende is het hele jaar beschikbaar voor kleinschalige exposities. Op de pagina ’t Brughuisje kunt u meer lezen over mogelijkheden en contact. Op 6 en 7 jun i a.s. zal ’t Brughuisje deel uitmaken van de nieuwe manifestatie Kunst aan de Haven.