Vanavond is het zover: dan staat het burgerinitiatief voor een nieuwe, beweegbare Prins Hendrikbrug op de politieke agenda van de Leeuwarder gemeenteraad.

U bent van harte welkom dit historische moment mee te maken: voor het eerst sinds de huidige brug in 1969 werd verankerd in onwrikbaar beton, ligt er een initiatief op tafel. Het moment is aangebroken om te kijken of de gemeenteraad het enthousiasme van veel bewoners, bedrijven en organisaties deelt. Het College heeft zich positief uitgesproken; nu is de gemeenteraad aan zet.

Steun Museumhaven Leeuwarden, watersporters, toerische organisaties, architecten, ondernemers en vele, vele anderen: voor verdere ontwikkeling van de stad, voor verbetering van ruimtelijke kwaliteit en een onweerstaanbare stad voor historische schepen. En een nieuwe entree voor de binnenstad met blijvende impact. Maandag 23 maart 2015, Raadszaal Stadhuis, Hofplein 38, Leeuwarden; aanvang debat 19.00 uur.