Gemeenteraadslid Piet van der Wal en PAL Groen Links verblijden ons – voorstanders van een beweegbare Prins Hendrikbrug – met ‘hun’ ophaalbare Prins Hendrik-brug. Komende maandag zal Van der Wal het plan ook inbrengen in de raad en het plan meegeven aan wethouder Thea Koster om het toe te voegen aan het lopende onderzoek. Hebt u ook een brugplan? Mail het naar info@museumhavenleeuwarden.nl. Piet presenteert:

VIDEO: De ophaalbare brug van PAL Groen Links

“Als uitwerking van het door het raad van Leeuwarden ondersteunde burgerinitiatief “Beweegbare Prins Hendrikbrug Leeuwarden” stelt de raadsfractie van PAL GroenLinks voor de bouw van een nieuwe Prins Hendrik-OPHAAL-brug op basis van het huidige brugplein over de Zuidergracht/Museumhaven te Leeuwarden. Deze ophaalbrug herstelt de recreatieve staandemast-vaarroute langs de zuidkant van de binnenstad en door Nieuwe kanaal (Emmakade). Deze animatievideo geeft een indruk van de mogelijkheden de investeringskosten te drukken door gebruik te maken van de (fundamenten) van de middenpijler , de landhoofden en een deel van het bestaande brugdek.”