Het  was groots en nauwelijks te bevatten…en toch voer ze daar met de Duiker aan boord. Stanfries X te midden van Reuzen en mensen, duizenden en duizenden enthousiaste mensen. We voelen ons gevleid.

Toen twee jaar geleden de vraag kwam en we de eerste beelden zagen, was het antwoord Ja! Natuurlijk willen we daar aan meewerken…na talloze keren overleg in die afgelopen twee jaar is de laatste maand stap voor stap en met zorg en heel veel plezier toegewerkt naar een zinderende finale in dit duizelingwekkende straattheater.

De zondagse apotheose aan boord van Stanfries X….een ervaring waar woorden al snel te kort schieten. Overweldigend, spannend, magisch en hartverwarmend.

En daarom bedanken we u, publiek, met een diepe buiging. En we bedanken de professionals en vrijwilligers van Royal de Luxe en de uitvoerende producenten Jan Gaastra en Bennie Veenstra voor de perfecte samenwerking. Tot slot woorden van dank voor de havendienst van Leeuwarden, onze vrijwilligers van Museumhaven en Stanfries X en tot slot woorden van respect voor de prestatie van onze schippers Siete en Edzer die deze middag onvergetelijk hebben gemaakt door Stanfries X met feilloze precisie door rook en bruggen te loodsen.

Over een paar dagen stellen we de beelden ter beschikking die wij hebben gemaakt vanaf Stanfries X. Bedankt!

Bestuur Stichting Museumhaven Leeuwarden / Stanfries X