Stanfries X Explore the North 2014

Stanfries X Explore the MNorth free Experience 29.11.2014

STANFRIES X is EXPERIENCE –locatie van Explore the North

Leeuwarden – Stânfries X, het trotse boegbeeld van Museumhaven Leeuwarden, is op zaterdag 29 november a.s. een van de verrassende Experience- locaties tijdens de komende editie van Explore the North. Studenten van de Minerva Academie voor Popcultuur gebruiken de rijke en inspirerende historie van het schip om op zaterdag 29 november a.s. met beelden en verhalen te experimenteren rond de thema’s handel, liefde en zeemannen.

Stichting Museumhaven is blij met deze samenwerking, omdat deze Experience inhoud geeft aan de wens om kunst & cultuur ruimte te bieden in de Museumhaven en op Stânfries X.

Stânfries X is tijdens deze bijzondere Experience van Explore the North op zaterdag 29 november van 14.00 tot 20.00 uur gratis toegankelijk, zowel met als zonder festival- polsbandje. Het schip is (nog) niet toegankelijk voor minder- validen. Stânfries X ligt op zijn gebruikelijke ligplaats aan de Willemskade naast de Beurs.

Explore the North is een breed, laagdrempelig winterfestival dat de schitterende historische binnenstad van Leeuwarden als podium gebruikt voor de presentatie van lokale en internationale muziek, literatuur, beeldende kunst, theater en vele andere kunstvormen. Het festival presenteert spannende artiesten, faciliteert de ontwikkelingsmogelijkheden van nieuwe projecten en artiesten en initieert zelf multidisciplinaire (samenwerkings)projecten. Explore the North zoekt naar het mooiste dat het culturele leven in het moderne Friesland te bieden heeft en nodigt een grote hoeveelheid internationale gasten uit.