Zaterdag 25 pril 2015 a.s. wordt het eerste Rondje Oldehove gezeild; een wedstrid om de noordoost vanuit de Museumhaven en terug. Er wordt gezeild in twee klassen, met Valken en met eigen open zeilboten. Links en rechts om mag de route worden gevaren; zeilen, peddelen, jagen, bomen, het mag allemaal, maar gebruik van motorvermogen is verboden. De start is een Elfstedenstart naast Cafe De Stee, de finish is ook bij en in De Stee. Waarom? Omdat Cafe De Stee & Oldehove Bier sponsor zijn van dit prachtige event voor bikkels & doeners. Inschrijven kan vanaf nu, kijk op de website voor het inschrijvingsformulier!  Op naar eeuwige roem; wie wordt de eerste winnaar van dit jaarlijks terugkerende evenement? De wisselbokaal en andere fraaie prijzen worden ook beschikbaar gesteld door De Stee.

Rondje Oldehove is een initiatief van Stichting Museumhaven Leeuwarden i.s..m. Kees Botman / BUOG om de watersport en vooral de basis van het zeilen te promoten. De exacte route, met een vaartijd van enkele uren, wordt pal voor de start bekend gemaakt.