Eerste Stanfries eXpositie; Aafke Ytsma Walk of Art, 11.12.14 - 18.01.15

Eerste Stanfries eXpositie; Aafke Ytsma Walk of Art, van 11.12.14 tot 18.01.15; Museumhaven Leeuwarden

Vanaf donderdagf 11 december 2014 a.s. tot 18 janurai 2015 is Stanfries X de ultieme locatie voor de expositie Walk of Art van Aafke Ytsma. De Leeuwarder beeldend kunstenares maakte afgelopen jaar de 2.400 kilometer lange Pieterpad- voettocht van Pieterburen naar Nice en schilderde onderweg 78 aquarellen, die ze voor een groot gedeelte exposeert op het vlaggeschip van de Museumhaven.

Eerste Stanfries- eXpositie

Je bent jong, je bent kunstenaar, je wilt je vak in je vak verdiepen en bent nieuwsgierig. Uitdaging en avontuur zitten in je bloed, doorzetten is familie- dna en je houdt van ontmoetingen en het onverwachte: Aafke Ytsma ten voeten uit. Ze maakt met crowdfunding haar project mogelijk en vertrok mei. Eind september kwam ze terug, vele ervaringen en prachtige aquarellen rijker. Van haar tocht deed Aafke online verslag en dat gebruikte ze als basis voor haar boek. Aquarellen, boek en natuurlijk het enthousiasme van de ondernemende kunstenares vormen de ingredienten voor de Expositie Walk of Art; de eerste Stanfries- eXpositie.

Droom & Inspiratie

Met deze eXpositie onderstreept Stichting Museumhaven Leeuwarden haar ambities op kunst & cultuurgebied als onderdeel van de nieuwe koers die vanaf mei is ingezet. Stanfries X en Aafke passen bij elkaar. Het schip belichaamt reizen; plannen maken en uitvoeren, inhoud geven aan de droom en de inspiratie van het onverwachte.

U kunt van donderdag tot en met zondag van 11.00 – 17.00 uur en donderdagavond tot 20.00 uur genieten van de expositie; Aafke is dan zelf aanwezig. U bent welkom van 11 december 2014-18 januari 2015.